Therapeutische kinderyoga 

 

Voor sommige kinderen Is het niet mogelijk om in groepsproces een yogaprogramma op maat aangeboden te krijgen.
Zij hebben vaak baat bij individuele coaching door middel van kinderyoga.
Vanuit de helende werking van yoga, uitgaande van de individuele behoefte en vraag van het kind, wordt een programma afgestemd op de ontwikkeling die het kind op dat moment doormaakt.
Centraal staat het kind in zijn/haar kracht te zetten en de focus te leggen op wat wél kan, niet op de beperkingen.
Het kind leert zijn eigen grenzen ontdekken en respecteren op een veilige en plezierige wijze.
Op deze manier krijgt het kind handvatten om zich op een gezonde manier te ontwikkelen en op zijn eigen manier om te gaan met bijvoorbeeld hooggevoeligheid, hyperactiviteit, ADHD, een fysieke/mentale beperking, faalangst, slaapproblemen e.d. 
De 1-op-1 sessies geef ik in mijn praktijkruimte in Wognum.

 

Wat therapeutische kinderyoga biedt

 

Bij therapeutische kinderyoga wordt uitgegaan van de mogelijkheden en kwaliteiten van een kind. Er ontstaat zo een positieve en veilige sfeer, waarin het kind zelf kan ontdekken wat fijn voelt en werkt. We maken de reis samen! Doordat de sessies ook volledig aansluiten bij de belevingswereld van je kind, zal het ook met veel plezier naar de sessies komen. Het zal nooit voelen alsof er iets mis is met hem of haar.

  • Je kind krijgt zelf weer de regie in handen, doordat het leert waar het behoefte aan heeft.
  • Onverdeelde aandacht en rust.
  • Yogalessen volledig op maat gemaakt!
  • Helende verhalen speciaal voor jouw kind.
  • Het hele kind staat centraal en wordt aangesproken: lichaam, geest/psyche en gedrag.
  • Leuke tips en oefeningen voor jullie als ouders om thuis met je kind te doen.
  • Jong geleerd is oud gedaan!
  • “Ik hoor en ik vergeet, ik zie en ik onthoud, ik ervaar en ik begrijp”

Het grote voordeel van individuele therapeutische kinderyoga is dat ik de les volledig kan laten aansluiten op jullie hulpvraag. Ik heb de volle aandacht voor jouw kind. Vaak brengt die aandacht ook al iets teweeg: “Ik word gezien en gehoord.” Er komt ook meestal meer uit een kind als het 1-op-1 les heeft en kan soms een blik genoeg zijn voor mij om aan te voelen wat er nodig is.